dinsdag 15 juli 2008

Bericht uit Hongarije

Zo ik gebruik Strings blogje even voor een berichtje aan het thuisfront

De reis was goed wel lange files. Zo.n bus ach nou ja, je zit en je gaat vooruit. Hoewel, twee uur in de file is niet niets.
Het gezelschap is hmmmm niet onaardig. Veel mensen boven de 60(17 van de 23) en 1 onder vijftig. Maar ok je past je in en aan.

Het hotel is een drama midden op de drukste plek van Siofok, veeeel Duitse en Nederlandse schreeuwende en zuipende jongeren, maar ook veel gezinnen.
Het sanitair is twijfelachtig en wordt niet schoongemaakt. Gelukkig zit de spar hiertegenover en een fles Ajax helpt.
Het bed is goed, met de deur dicht is het benauwd maar stiller en slaappillen (met een lekker Hongaars wijntje erbij) werken prima.
Het eten ontbijt en diner is prima. Veel keuze, hierover geen klachten.
Maar goed de chauffeur is ok (kent alleen het land niet en dat leidt nog weleens tot misverstanden).

Het land is mooi. Lijkt een beetje op Italie of op Denemarken, veel boerenland, hier en daar dorpen of steden. Nee, nog geen wilde paarden op de poesta gezien, misschien donderdag.
Het programma gaat nergens over: op zondag een bezoek aan een stad waar niets te doen is op maandag een bezoek aan een stad waar op maandag alles gesloten is.
Toch vind ik het heerlijk hier, effe helemaal eruit, prima.
Vandaag is het programma vrij, ik ga met de trein naar Boedapest. Leuk ziet je onderweg nog wat. Morgen ook naar Boepest maar dat is tenslotte de reden dat ik hier naar toe gegaan ben.

Van Pj hoorde ik dat de katten het prima maken.
En oeps foutje, ik ben yondag al weer terug....

Nou weer een beetje op de hoogte... Sorry voor de vreemde letters soms, maar dit is een Hongaars toetsenbord dus .......... áőúűüáöüó dat soort letters overal.

Patries (groeten en kussen voor ieder die dit leest)

PS dat Hongaars is niet te volgen, gelukkig spreekt men hier en daar een mondje Engels op Duits...

Het be

Geen opmerkingen: