maandag 20 oktober 2008

Avonturen thuis

Hoera, het is herfstvakantie en vrouwtje is lekker veel thuis. Ze is nog een beetje ziek en doet niet veel, maar goed, het is wel gezellig zo.
Ik ga nog even vertellen wat ik vorige week meegemaakt heb; let op dit is niet voor kleine kinderen en 'DON'T TRY THIS AT HOME'.
Donderdag was ik in de avond een beetje stout en nieuwsgierig. Vrouwtje was de hele middag in bed maar ja, de was gaat door en in het begin van de avond had ze een stel handdoeken gewassen. Ze deed ze in de droger en toen ging de telefoon. Natuurlijk nam ze de tijd om te kleppen. Ik ging eens rondneuzen in de droger; beetje ruiken en tussen de handdoeken snuffelen.Plotseling ging het deurtje met een klap dicht en zat ik gevangen. Dat was nog niet het ergste... de droger begon te draaien en ik werd tussen de handdoeken heen en weer gesmeten. Steeds ging ik een rondje half mee, en dan viel ik weer naar beneden. Het was verschrikkelijk.
Het werd ook warm in de droger. Na ongeveer een uur (volgens vrouwtje een minuut!) deed vrouwtje de deur open en rommelde tussen de handdoeken. Toen gaf ze een keiharde gil en riep 'Mijn God String, String zit in de droger ...'of zoiets, ik was intussen behoorlijk 'door de war'.
Ze tilde met heel voorzichtig uit de droger en keek hoe het was. Nou ik was geschrokken en beefde een beetje maar verder was gelukkig alles heel.
Baasje belde gelijk een dierenarts -hij bleef zoals altijd opvallend cool en relaxed-. De dierenarts zei dat het niet zo erg was (heeft diƩ weleens in een droger gezeten ja) en dat er niets mis was zolang ik maar water dronk en bleef eten. Ik heb een tijdje op de grond gelegen om af te koelen en heb mezelf lang gewassen, want in zo'n stresssituatie zit een ongeluk in een klein hoekje.
Vrouwtje moest een beetje huilen en zei zoiets als: gelukkig hoorde ik dat bonken, ik dacht dat er een schoen of zo in de droger zat. Aahhhh, als ik niets gehoord had dan was String ..... snik snik -ze kon haar zin niet afmaken.
Baasje moest later wel lachen, hij zei, die kat ruikt erg lekker! en is heerlijk zacht. Ja ja, lach maar.
Nou ja, al met al ben ik er goed vanaf gekomen, maar voortaan moet vrouwtje maar beter naar tante Marion luisteren en altijd controleren of ik niet in de droger of zo zit...

Kijk, toch ik klein was wilde ik ook al in de droger spelen... niet dus, geen goed idee!

Geen opmerkingen: